Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce brzdných stop pomocí spektrometrie laserem indukovaného plazmatu (LIBS) a spektrometrie laserem indukované fluorescence (LIBS + LIFS)
Prochazka, David ; Vémola, Aleš (oponent) ; Pína,, Ladislav (oponent) ; Kaiser, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je ověření potenciálu analytické metody Spektroskopie laserem buzeného plazmatu (LIBS) pro detekci vizuálně nezřetelných brzdných stop. Tyto stopy jsou detekovány na základě odlišnosti chemického složení běhounu pneumatiky ve srovnání s povrchem vozovky. Samotné ověření probíhá v několika postupných krocích – volbou vhodného prvku a jeho spektrální čáry pro identifikaci brzdné stopy; určením limitů detekce resp. prahové hodnoty intenzity signálu dané spektrální čáry prvku; ověřením detekce na reálné brzdné stopě. Brzdná stopa byla vytvořena za přesně definovaných a popsaných podmínek. Detekce brzdné stopy byla provedena dvěma způsoby – odběrem pomocí adhesní pásky a analýzou v laboratoři; pomocí mobilního zařízení přímo na místě. Výsledky měření ukázaly, že oba způsoby jsou pro identifikaci brzdné stopy použitelné a mají své klady a zápory. Pro oba tyto způsoby byly navrženy koncepce přístrojů, které by umožnily rutinní měření.
Detekce brzdných stop pomocí spektrometrie laserem indukovaného plazmatu (LIBS) a spektrometrie laserem indukované fluorescence (LIBS + LIFS)
Prochazka, David ; Vémola, Aleš (oponent) ; Pína,, Ladislav (oponent) ; Kaiser, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je ověření potenciálu analytické metody Spektroskopie laserem buzeného plazmatu (LIBS) pro detekci vizuálně nezřetelných brzdných stop. Tyto stopy jsou detekovány na základě odlišnosti chemického složení běhounu pneumatiky ve srovnání s povrchem vozovky. Samotné ověření probíhá v několika postupných krocích – volbou vhodného prvku a jeho spektrální čáry pro identifikaci brzdné stopy; určením limitů detekce resp. prahové hodnoty intenzity signálu dané spektrální čáry prvku; ověřením detekce na reálné brzdné stopě. Brzdná stopa byla vytvořena za přesně definovaných a popsaných podmínek. Detekce brzdné stopy byla provedena dvěma způsoby – odběrem pomocí adhesní pásky a analýzou v laboratoři; pomocí mobilního zařízení přímo na místě. Výsledky měření ukázaly, že oba způsoby jsou pro identifikaci brzdné stopy použitelné a mají své klady a zápory. Pro oba tyto způsoby byly navrženy koncepce přístrojů, které by umožnily rutinní měření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.